Vi söker timvikarier som vill vara med på vår utvecklingsresa

Om oss 

Reaktivering Furuhöjden AB är ett välrenommerat privat vårdföretag som driver Furuhöjden Rehabiliteringshem och Furuhöjden Hälsa och Rehabcenter i Täby, strax norr om Stockholm.  

Företaget har avtal med Region Stockholm inom ortopedi, thoraxkirurgi, allmän kirurgi, neurologi och onkologi. Furuhöjden Rehabiliteringshem har 44 vårdplatser för inneliggande rehab och på Furuhöjden Hälsa och Rehabcenter drivs poliklinisk rehab samt neurologisk dagrehab  

Vi söker dig som vill arbeta som timanställd hos oss 

Furuhöjden håller på att utveckla verksamheten inom neurologisk rehab och vi behöver nu dig som vill vara med på denna resa. 

Vi söker dig som är  

  • legitimerad sjuksköterska 
  • undersköterska 
  • arbetsterapeut 
  • fysioterapeut 

Du är trygg i dig själv och har lätt för att anpassa dig. Du tycker om att ta ansvar för och bidra till helheten. Du arbetar gärna i team kring patienten men självständigt när det behövsAtt du har en positiv inställning och en känsla för att alltid ge det ”lilla extra” ser vi som en självklarhet.  

Erfarenhet av arbete med någon av våra diagnosgrupper och av journalsystemet Take Care ser vi som meriterande.  

Du kan stå för våra värdeord: positiv, omtänksam, professionell, prestigelös och idérik. 

Om anställningen 

Du kommer vara en del av Reaktivering Furuhöjden AB och arbeta i våra olika verksamheter. Som timanställd kan du komma att få förfrågningar om att arbeta olika pass med kort varsel. Dokumentation görs i Take Care. 

Varför du ska arbeta hos oss 

Personalen är vår viktigaste resurs och i arbetet känner vi arbetsglädje, trygghet och engagemang. Vi trivs och får kontinuerlig kompetensutveckling. Vi är ett härligt gäng som arbetar tillsammans och har inga problem med att jobba över yrkesgränserna och hjälpa varandra.  Företagsledningen är engagerad och praktiskt aktiv i verksamheten vilket skapar en platt organisation med goda relationer. Idéer och önskemål från personalen hanteras direkt och avvikelser likaså. Beslut om anpassningar och förändringar kan genomföras snabbt.   

Utbildning/kurser 

Vår personal är uppdaterad med aktuell kunskap och får regelbundet kompetensutveckling. Detta sker bland annat i samband med exempelvis utvecklingsdagar, planeringstillfällen, kickoffer. Då Furuhöjden har ett flertal diagnosgrupper och många erfarna medarbetare sker ett stort lärande på plats i verksamheten. 

Aktiviteter och hälsa 

Vi har återkommande gemensamma aktiviteter och after work på olika teman. Vi har träning i olika former, vandringar, brännboll, prova på aktiviteter, deltar i olika lopp, stegtävlingar med mera. Dessa aktiviteter är självklart frivilliga och anpassade för alla.  

Socialt ansvarstagande och miljö  

Verksamheten på Furuhöjden är certifierad utifrån ISO 9001 (kvalitet) respektive 14001 (miljö)Vårt mycket uppskattade kök är certifierat utifrån Krav och vi befinner oss i en process där vi hoppas på att bli omnämnda i och rekommenderade av White Guide Senior.  För oss är det viktigt att ta vårt ansvar för samhället och miljön. Vi skänker pengar, möbler, kläder och andra föremål till välgörenhet. Vi har sortering för allt vårt avfall och personalen får regelbundet utbildning i detta. Vårt mål är att minska vår påverkan på miljön. Vi kontrollerar årligen hur mycket vi slänger och varför vi slänger för att sedan planera och genomföra åtgärder till förbättringar.  

Lön, avtal och anställningsvillkor 

Vi har kollektivavtal genom Almega/Vårdföretagarna och tillämpar individuell lönesättning.  

Vill du veta mer, tveka inte att kontakta HR-chef Douglas Boldt på telefon 

08-630 89 05 eller e-post till douglas.boldt@furuhojden.se. 

Din ansökan skickar du till Reaktivering Furuhöjden, Gribbylundsvägen 75, 187 68 Täby eller via e-post till personal@furuhojden.se. 

Tänk på att inte skicka ansökningshandlingar, CV och personliga brev innehållande känsliga personuppgifter via e-post.   

Välkommen med din ansökan!

Dela gärna:-)

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn