Kvalitetspolicy
Furuhöjden strävar efter att, med ständiga förbättringar, bemöta intressenter på ett systematiskt, kompetent, vänligt och flexibelt sätt samt ge snabb service av hög kvalitet inom områdena arbetsmiljö, rehabilitering, hälsovård och sjukvård.
Vi har ett gemensamt ansvar och engagemang för att utveckla verksamheterna i enlighet med affärsidé och strategiska mål.
Vi är införstådda med att arbetsglädje, delaktighet, engagemang och motivation hos all personal är förutsättningar för att Furuhöjden ska vara en framgångsrik företagsgrupp.
För att ständigt förbättras ska vi:
- Hålla oss uppdaterade samt följa ISO standarder och övriga lagar, regler och riktlinjer som styr vår verksamhet.
- Regelbundet utvärdera och uppdatera våra kvalitetsmål.
- Analysera, utvärdera, riskbedöma och åtgärda avvikelser så att risken för upprepning minimeras eller elimineras helt.
- Genom regelbundna, interna kontroller säkerställa att kvalitetspolicyn följs och kvalitetsmålen uppfylls.
- Alltid sträva mot att ge kunden snabb service, högsta möjliga tillgänglighet samt ett vänligt och professionellt bemötande.
- Säkerställa rätt kvalitet i arbetet med kund, vilket bygger på aktiv medverkan av varje medarbetare oavsett yrkesroll, samt att alla medarbetare följer överenskomna arbetsflöden med ett etiskt förhållningssätt.