Nu lanserar vi nya vårdbolaget Furuhöjden

Furuhöjden stärker nu sitt sin vårderbjudande genom en tydligare integration, bättre individ- och kundupplevelse samt genom ett gemensamt varumärke med de tidigare förvärvade verksamheterna Täbyhälsan och Roslags Näsby Husläkarmottagning. Denna strategiska sammanslagning positionerar företaget för att erbjuda en djupare, bredare och mer sömlös vårdupplevelse för individer  och kunder.

De förvärvade verksamheterna erbjuder inte bara nya hälso- och vårdmöjligheter i norra Storstockholm, utan är också ett viktigt steg mot att skapa ett mer enhetligt och sammanhängande hälso- och vårderbjudande till individer och kunder i norra Storstockholm.

Genom att kombinera resurser och expertis från de tre enheterna strävar Furuhöjden efter att erbjuda högkvalitativ och samordnad vård som adresserar olika behov och hälsoutmaningar.

För att tydliggöra att Furuhöjdens olika verksamheter hänger samman byter Täbyhälsan nu namn till Furuhöjden Företagshälsa samtidigt som Roslags Näsby Husläkarmottagning byter namn till Furuhöjden Husläkarmottagning. Furuhöjdens Rehabiliteringshem kortar ner sitt namn till Furuhöjden Rehabilitering, liksom Furuhöjden Hälsa och Rehabcenter får det nya namnet Furuhöjden Rehabcenter.

En sömlös vårdupplevelse

Att Furuhöjdens olika verksamheter hänger samman organisatoriskt och arbetar under ett gemensamt varumärke ger bättre förutsättningar för integrerade tillvägagångssätt som ger en enkel och sömlös vårdupplevelse för individer och kunder i Norrort.

Vi strävar efter att undvika stuprörstänkande och därmed risken att individer hamnar mellan stolarna. Det gör vi genom att erbjuda en samordnad och kontinuerlig hälso- och vårdprocess.

Vi ser fram emot att arbeta tillsammans för att leverera en ännu mer heltäckande vårdupplevelse för individer och kunder . Genom att förena våra resurser och expertis kan vi skapa en miljö där individernas  och kundernas välbefinnande och hälsa är i fokus.

Detta förvärv innebär inte bara en utvidgning av Furuhöjdens serviceutbud, utan också en möjlighet att introducera ett nytt varumärke och en enadidentitet. Den kombinerade verksamheten kommer att fortsätta att erbjuda högkvalitativ hälso- och sjukvård, samtidigt som den nya  logotypen återspeglar företagets gemensamma vision och värderingar.

På uppdrag av region Stockholm logotyp